-
mających trudność z wykonywaniem oraz koordynowaniem ruchów dłoni i palców
-
niechętnie podejmujących zabawy manipulacyjne (przekładanie drobnych rzeczy , nawlekanie koralików, zapinanie guzików, lepienie z plasteliny, wycinanie)
-
unikających dotykania nowych i różnorodnych faktur
-
przejawiających trudności grafomotoryczne ( kreślą niedokładnie szlaczki, nie lubią rysować, rysunki często sprawiają wrażenie niestarannych )
-
mających obniżony poziom graficzny pisma ( m.in. litery niekształtne, nieprecyzyjne, różnej wielkości , wychodzące poza linię)
-
z osłabionymi mechanizmami równoważnymi ( trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze, staniem na jednej nodze), niezgrabność ruchowa , brak koordynacji ruchowej
-
utrzymujących nieprawidłową postawę podczas pracy przy stoliku
-
mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej ( nieprawidłowe trzymanie narzędzia kreślarskiego – za mocno lub za lekko)
-
domagających się zbyt dużego ucisku w obrębie kończyn górnych oraz obręczy barkowej
-
wykonujących precyzyjne czynności zbyt szybko lub zbyt wolno
-
mających problemy z utrzymywaniem przedmiotów w ręce ( zbyt mocne naciskanie lub wypadanie przedmiotów z rąk)